روایت زندگی بانوان موفق یزدی؛

مادرانگی برای فرزندان ایران از دفاع مقدس تا گام دوم 

روایت زندگی بانوان موفق یزدی را در خانه مادران شهدا جستجو کنید، این حوالی آستان فیروزه‌ای دارالعباده تجلی سبک زندگی ایرانی_اسلامی و ریشه‌دار در شهری به بلندای تاریخ با نشان خودسازی، ایمان و ایثار در قاب عکس روی طاقچه خودنمایی می‌کند.
کد خبر: ۶۸۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲ - 07September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، اینجا رویداد رسانه‌ای بانوان_طنین در راستای برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت است و فعالان رسانه‌ای استان یزد میهمان پاتوق دختران ریحان به میزبانی سازمان بسیج رسانه و بسیج جامعه زنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

سوژه‌ها با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در جایگاه حاضر می‌شوند و به معرفی توانمندی و دیدگاه‌های خود می‌پردازند و اهالی رسانه همدلانه با توجه به قالب‌ها و محور‌های رویداد مشغول تولید محتوا هستند و آثار تولیدی تا ۲۴ ساعت آینده به دبیرخانه رویداد می‌رسد.

مهمان داریم، عجب مهمانی!

نیمه‌های برنامه و مادری قد خمیده با چهره‌ای سراسر عشق و مهربانی در جایگاه سوژه رسانه‌ای صحبت‌های خود را آغاز می‌کند، اهل دل است و خارج از قوانین سخنوری آرام، اما به دل نزدیک و صمیمانه سخن می‌گوید. مادر است دیگر... و اگر از من بپرسند؛ به راستی، وسعت بزرگ‌ترین قلب متعلق به مادران شهداست.

«بتول دهقانی اشکذری» هستم و مادر شهید «حسین رشیدی فر»، خود را اینگونه معرفی می‌کند و انگار تمام داستان زندگی‌اش در عظمت مادر شهید بودن خلاصه شده است چراکه او از پاره تن خود گذشته است تا راه خدا، رسم خدا، ارزش و آرمان‌های خداگونه حفظ شود.

مادرانگی برای فرزندان ایران از دفاع مقدس تا گام دوم 

۲۰/۱۲/۱۳۴۸ به دنیا آمد و پدرش در آغازین روز‌های سال ۱۳۴۹ برایش شناسنامه گرفت و با نان قالیبافی او را بزرگ کردم و دانش آموز دوم راهنمایی بود که گفت می‌خواهم به جبهه بروم، ابتدا با مخالفت روبه رو شد و بار‌ها اصرار کرد تا بگذار حداقل به مدرسه رزمندگان بروم، من هم مادر بودم و می‌فهمیدم باز هم دنبال راه دیگری برای حضور در جبهه است.

همان چند روز شناسنامه را دیر گرفتن اینجا به کار آمد و با دست بردن در تاریخ تولد خلاصه به جبهه رفت تا در مرداد ۱۳۶۴ همزمان با عملیات قدس ۵ در منطقه هورالعظیم شهید شد و حسین من از ناحیه گوش مورد اصابت قرار گرفته بود و بعد یکی از رزمندگان سپاه که خود نیز جانباز و تنها یک دست داشت فرزند شهید مرا از میانه آب و نیزار‌ها به سنگر بازگرداند وگرنه دیدار ما می‌ماند به قیامت.

بتول خانم می‌گوید تا آن روز پشت سر ۷۰ شهید به مراسم بدرقه رفته و نماز خوانده بودم به خدا گفتم زشت است من بی‌تابی کنم و شرمنده مادران دیگر شهدا می‌شوم از تو صبر می‌خواهم. خداوند به واسطه همین دعا به من صبر داد و تا امروز که نزدیک ۴۰ سال است در داغ شهادت تنها فرزندم صبور مانده‌ام.

به شما نیز توصیه می‌کنم هر چه از خدا می‌خواهید را محکم بخواهید او نیز می‌بخشد و این سخن مادرانه بتول خانم تعبیری قرآنی است برآمده از قلب در آیه مبارک: «وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ» و خدای شما فرمود که مرا با (خلوص دل) بخوانید تا دعای شما را مستجاب کنم.

مادرانگی برای فرزندان ایران از دفاع مقدس تا گام دوم 

مادرِ دانش آموزی شهید و تعلیم در نهضت سوادآموزی/ ماموریتی جهادی و مردمی 

امروز دغدغه جوانان دارم، ازدواج آسان، ازدواجی که مرد و زن با ایمان، اخلاق و دارای غیرت کار در کنار یکدیگر زندگی خوبی را بسازند. از آقای پزشکیان رئیس جمهور می‌خواهم دولت از بچه‌های طلاق و آسیب دیده اجتماعی حمایت کند تا به آغوش مادران خود بازگردند و به راستی که این خواسته از کلام مادری جاری می‌شود که خود درد فراق فرزند را تا مغز استخوان چشیده است.

خانم دهقانی اشکذری این روز‌ها موسسه‌ای واقع در چهارراه فرهنگیان یزد و منزل برادر شهیدش محمود دهقانی اشکذری راه انداخته است و به اسم برادر و پسر شهیدش با همراهی اهالی محل و گروه‌های مردمی در مسیر خدمت به خلق خدا خستگی ناپذیر و با انگیزه قدم بر می‌دارد.

مادر شهید «حسین رشیدی فر» و خواهر شهید «احمد دهقانی اشکذری» سال‌هاست علاوه بر قالیبافی در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی نیز حضوری موثر دارد و تا کنون با فعالیت در نهضت سوادآموزی نزدیک به ۱۴۰ نفر در کلاس درس و مشق او با سواد شده‌اند و این روز‌ها درموسسه علاوه بر مشارکت در امور خیریه و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، مشاوره حقوقی رایگان نیز به مردم ارائه می‌شود.

۲۵ سال پرستاری از مادر دیگر افتخار بتول خانم است و این بانوی ۷۰ ساله با روحیه و انرژی بالایی که دارد در مسیر گسترش خیر اجتماعی قدم بر می‌دارد و همواره در کوی و محل با زبانی خیر و رویی گشاده از امور مردم گره‌گشایی می‌کند.

سبک زندگی بتول خانم مادر شهید رشیدی فر از جایگاه تربیتی، جهاد و ایثار در راه ایران با تقدیم صبورانه فرزند خود به اسلام و انقلاب همان الگوی زن موفق با سبک زندگی_ایرانی اسلامی است و صبر، تلاش، امید و اثرگذاری مداوم کلید واژه‌های اصلی این زندگی معنوی برای الگو بخشی به نسل جوان امروز محسوب می‌شود. 

تهیه و تنظیم: فاطمه شریفی- ندا دهقانیزاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها